2017. február 4.

007. Vizet inni jó! } #motiváció


„Eat something.
Stay hydrated.
Take your meds.
Love the people around you.
Get some rest.”

Végre elérkeztünk a számomra már várva-várt első motivációs bejegyzésemhez! 😍 Régebben egyszerűen nem tudtam észben tartani, hogy minden nap bevigyem a megfelelő mennyiségű folyadékot, és tudom, hogy ezzel még sokan így vagytok. Rengetegen nem figyelnek az ivásra, néhányan nem is tudják, mennyire fontos valójában. Szervezetünk kb. 70%-a víz, s hiszitek vagy sem, de egy forró nyári napon akár 3 liternyi vizet is leadhatunk. Ezt a leadott mennyiséget kell nekünk pótolni, hogy testünk összhangban legyen és úgy működjön, ahogyan kell. Ugyanis ha valamire szükségünk van, de mégis megfosztjuk tőle magunkat, abból semmi jó nem sülhet ki, igaz?

Tudom, hogy gyakran nehéz betartani a rendszeres folyadékbevitelt, hiszen ha dolgoztok vagy iskolába jártok, könnyű megfelejtkezni róla, vagy éppen idő sem jut rá. De mint mindenre, erre is van megoldás: iskolában igyatok minden szünetben, még akkor is, ha úgy érzitek, hogy nem vagytok szomjasak. Napjainkban már sok iskolában megengedik az órai ivást is, szóval nyugodtan rakjátok ki az üvegeiteket a padra és kortyolgassatok óra közben is. A délelőtt folyamán jó lenne, ha meg tudnátok inni így 1 litert, s a maradék 1-1.5 liter otthon már gyerekjáték lesz. Amennyiben munkába jártok, muszáj lesz időt szakítanotok az ivásra, mivel ez egy alapvető emberi szükséglet, senki sem tagadhatja meg tőletek. 😉 Hallottatok már olyanról, akit azért rúgtak ki, mert ivott a munkahelyén? Nos, személy szerint én még nem, de ha tudtok egy ilyen sztorit, feltétlen meséljétek el kommentben, mert elég meghökkentő lehet! Szóval a terv ott sem más, minthogy igyatok akkor, amikor csak tehetitek. Ha szomjasak vagytok, akkor pedig semmiképp se tagadjátok meg magatoktól a vizet.

Persze számos egyéb gond közbejöhet még, ami miatt nem isszuk meg az ajánlott mennyiséget, talán az egyik legfőbb ok pedig a lustaság, vagy az, hogy megfeledkezünk róla. A megoldás persze ezekre is sokkal egyszerűbb, mint gondolnátok, ha a következő tippjeimet kipróbáljátok, tuti, hogy hamar hozzászoktok a rendszeres folyadékbevitelhez úgy, hogy utána már szükségetek sem lesz ezekre a „segédeszközökre”! Az egyik hasznos tippem, hogy töltsetek le egy alkalmazást, amiben vezethetitek, hogy mennyit isztok. Rengeteg ilyen app van, s csak annyi velük a dolgotok, hogy ha megisztok egy pohár vizet, bejelölitek az alkalmazásban, ami automatikusan kiszámolja, hogy eddig mennyit ittál és még mennyire lesz szükséged. Úgyhogy ha nem tudjátok megjegyezni, hogy hány litert visztek be, az ilyen appok számotokra nagyon hasznosak lehetnek.

De más problémátok van és mondjuk szimplán csak elfelejtetek inni, állítsátok a telefonotokra óránkénti emlékeztetőt, aztán mikor jelez, csak igyatok meg egy pohár vizet. Az előbb már említett alkalmazásokban szintén szokott lenni ilyen funkció is. A nap végére így garantáltan meglesz a kívánt mennyiség!

Nálam egyébként az vált be, nyáron, mikor szinte egész nap itthon voltam, hogy vettem egy két literes ásványvizet, és egyszerűen azt hurcoltam magammal a lakásban mindenhova, így lényegében meg sem kellett mozdulnom azért, hogy inni tudjak. Ha ti is legalább ennyire lusták vagytok, mint én, akkor ez a trükk kötelező!

Ne feledkezzetek meg arról sem, hogy nem csak nyáron fontos hidratálni magunkat, hanem az év bármelyik szakaszában is épp annyira szükséges, mint kánikulában. És azt tudtátok, hogy a cukros üdítőket szervezetünk képes ételnek hinni? Bizony ám, ez így van. Épp a cukortartalmuk miatt nem „minősülnek” rendes folyadéknak, így tulajdonképpen amikor például kólát isztok, valójában csak nagyon kis mértékben oltjátok a szomjatokat. Ezért is fontos, hogy a szükséges folyadékmennyiséget vízként vigyük be a szervezetünkbe!

Nekem ezek voltak a jól bevált tippjeim, remélem, hogy számotokra is hasznosak lesznek! Most pedig, mivelhogy elérkeztetek a bejegyzésem végére, szerintem már nincs is más dolgotok, mint inni egy pohár vizet! 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése